Cases & klanten
Groene Koers helpt organisaties bij het verwoorden van hun visie en vertellen van hun verhalen. We werken voor klanten in cruciale sectoren, zoals zorg, energie, water en wetenschap. Onze voorkeur gaat uit naar ondernemers en publieke organisaties die het verschil willen maken in innovatie, cultuur, mvo en duurzaamheid. We adviseren over communicatie en/of positionering. Daarnaast verzorgen we de conceptontwikkeling en/of uitvoering. De vorm kan verschillen: websites, visiedocumenten, koersboeken©, (digitale) magazines, brochures en boeken. Bij de realisatie van grotere projecten putten we uit een sterk netwerk van journalisten, fotografen, illustratoren, art directors en drukkers.
Kleur bekennen in de zorg
Zorgaanbieders lijken vijftig tinten grijs, als je op hun websites of brochures afgaat. Maar zodra je ze beter leert kennen, verschillen ze sterk qua cultuur, visie en werksfeer. Een gemiste kans. Want de zorg kampt met grote tekorten aan personeel. En we stevenen af op torenhoge kosten door vergrijzing, waardoor zorgverzekeraars steeds kritischer worden. Wie schaars talent of zorgverzekeraars voor zich wil winnen, moet kleur bekennen. Vertel hoe u het verschil maakt met uw zorg, medewerkers en nieuwe technologie. Licht uzelf eens flink door.
Klantvoorbeelden
Zorgaanbieders: ZorgSaam (zorggids), Hand- en Pols Revalidatie Nederland (zorggids), Arts en Zorg (visieverhaal).
Zorggerelateerd: Raad voor de Kinderbescherming (storytelling), Arion (koersboek), RIVM (storytelling).
Met nieuwe energie werken aan oplossingen
Als verduurzaming ergens een vlucht heeft genomen, dan is dat in de energiesector. Daar is het in vijftien jaar gegaan van de ongemakkelijke waarheid agenderen naar ongelooflijke oplossingen creëren. Wie in deze sector actief is kan niet langer volstaan met issues benoemen. U zult een visie moeten hebben op hoe de energiemarkt van de toekomst eruit ziet. Leg die visie vast en vertel op welke oplossingen we met zijn allen zitten te wachten.
Klantvoorbeelden
Stekker.app (website), Pure Energie (duurzaamheidsverslag), TenneT (storytelling jaarverslagen), Nuon (duurzame jaarmagazines en prijswinnend magazine Lumen).
Mensen raken met water
Water heeft een imagoprobleem: het is goedkoop en het stroomt als vanzelfsprekend uit de kraan. Gevolg: we onderschatten de waarde ervan en realiseren ons onvoldoende hoeveel ervoor nodig is om schoon water zeker te stellen. We helpen de Nederlandse ‘waterdragers’ het belang van ‘water voor later’ beter voor het voetlicht te brengen. Bij de eigen medewerkers, die het verhaal verder vertellen en bij de stakeholders. Niet geschoten is altijd mis!
Klantvoorbeelden
Vitens (redactie jaarverslag, medewerkersmagazine, stakeholdermagazine), Waterschap Hollandse Delta (cultuurboek).
Kennis delen? Impact tonen!
Wetenschappers zijn helden in de dop. Ze bedenken oplossingen voor grote maatschappelijke problemen. Het spreekt echter niet altijd vanzelf dat die vondsten de maatschappij bereiken. Daarvoor moet je jouw kennis delen, niet in ruwe vorm maar door de impact te laten zien. Daar helpen wij universiteiten bij. En hen niet alleen, ook organisatieadviesbureaus. Die zitten eigenlijk met hetzelfde: hoe breng ik mijn kennis voor het voetlicht? Ons advies: vertel niet te veel over je gereedschap of jouw aanpak maar benadruk welke waarde jouw kennis voor een klant heeft.
Klantvoorbeelden
Universiteiten: Tilburg University (redactie meerjarenstrategie, publicatie-ontwikkeling, speeches, hoofdredactie en storytelling).
Organisatieadviseur: iPM Partners (positionering, redactie website, e-books en boek)
Cases & klanten
Groene Koers helpt organisaties bij het verwoorden van hun visie en vertellen van hun verhalen. We werken voor klanten in cruciale sectoren, zoals zorg, energie, water en wetenschap. Onze voorkeur gaat uit naar ondernemers en publieke organisaties die het verschil willen maken in innovatie, cultuur, mvo en duurzaamheid. We adviseren over communicatie en/of positionering. Daarnaast verzorgen we de conceptontwikkeling en/of uitvoering. De vorm kan verschillen: websites, visiedocumenten, koersboeken©, (digitale) magazines, brochures en boeken. Bij de realisatie van grotere projecten putten we uit een sterk netwerk van journalisten, fotografen, illustratoren, art directors en drukkers.
Kleur bekennen in de zorg
Zorgaanbieders lijken vijftig tinten grijs, als je op hun websites of brochures afgaat. Maar zodra je ze beter leert kennen, verschillen ze sterk qua cultuur, visie en werksfeer. Een gemiste kans. Want de zorg kampt met grote tekorten aan personeel. En we stevenen af op torenhoge kosten door vergrijzing, waardoor zorgverzekeraars steeds kritischer worden. Wie schaars talent of zorgverzekeraars voor zich wil winnen, moet kleur bekennen. Vertel hoe u het verschil maakt met uw zorg, medewerkers en nieuwe technologie. Licht uzelf eens flink door.
Klantvoorbeelden
Zorgaanbieders: ZorgSaam (zorggids), Hand- en Pols Revalidatie Nederland (zorggids), Arts en Zorg (visieverhaal).
Zorggerelateerd: Raad voor de Kinderbescherming (storytelling), Arion (koersboek), RIVM (storytelling).

Met nieuwe energie werken aan oplossingen
Als verduurzaming ergens een vlucht heeft genomen, dan is dat in de energiesector. Daar is het in vijftien jaar gegaan van de ongemakkelijke waarheid agenderen naar ongelooflijke oplossingen creëren. Wie in deze sector actief is kan niet langer volstaan met issues benoemen. U zult een visie moeten hebben op hoe de energiemarkt van de toekomst eruit ziet. Leg die visie vast en vertel op welke oplossingen we met zijn allen zitten te wachten.
Klantvoorbeelden
Stekker.app (website), Pure Energie (duurzaamheidsverslag), TenneT (storytelling jaarverslagen), Nuon (duurzame jaarmagazines en prijswinnend magazine Lumen), Stekker.app (website).

Mensen raken met water
Water heeft een imagoprobleem: het is goedkoop en het stroomt als vanzelfsprekend uit de kraan. Gevolg: we onderschatten de waarde ervan en realiseren ons onvoldoende hoeveel ervoor nodig is om schoon water zeker te stellen. We helpen de Nederlandse ‘waterdragers’ het belang van ‘water voor later’ beter voor het voetlicht te brengen. Bij de eigen medewerkers, die het verhaal verder vertellen en bij de stakeholders. Niet geschoten is altijd mis!
Klantvoorbeelden
Vitens (redactie jaarverslag, medewerkersmagazine, stakeholdermagazine), Waterschap Hollandse Delta (cultuurboek).

Kennis delen? Impact tonen!
Wetenschappers zijn helden in de dop. Ze bedenken oplossingen voor grote maatschappelijke problemen. Het spreekt echter niet altijd vanzelf dat die vondsten de maatschappij bereiken. Daarvoor moet je jouw kennis delen, niet in ruwe vorm maar door de impact te laten zien. Daar helpen wij universiteiten bij. En hen niet alleen, ook organisatieadviesbureaus. Die zitten eigenlijk met hetzelfde: hoe breng ik mijn kennis voor het voetlicht? Ons advies: vertel niet te veel over je gereedschap of jouw aanpak maar benadruk welke waarde jouw kennis voor een klant heeft.
Klantvoorbeelden
Universiteiten: Tilburg University (redactie meerjarenstrategie, publicatie-ontwikkeling, speeches, hoofdredactie en storytelling).
Organisatieadviseur: iPM Partners (positionering, redactie website, e-books en boek)
