Wat is Groene Koers?

Groene Koers is het strategische communicatiebureau van Joost Bijlsma en zijn netwerk.

En wie is Joost Bijlsma? 
Joost Bijlsma is een liefhebber van zeilen en de Waddenzee. Maar om met hem in zee te gaan hoeft u niet te houden van boten en water. Wel van avontuur, natuur en – letterlijk – sterke verhalen.

Meer wensen?
U vindt dat uw organisatie een scherpere, groene koers moet varen. En dat de visie en missie moeten worden vastgelegd en verkondigd.

Oh nee, een consultant…
Vrees niet. Joost is geen slimme bedrijfskundige die u vertelt wat uw organisatie moet doen. U blijft aan het roer, en Joost stelt vragen: domme, diepgravende en knagende. Hij luistert net zo lang totdat hij begrijpt waar u naartoe wilt en die koers in kaart kan brengen.

Een journalist?
Jazeker. Maar wel één die honderden ondernemers en ceo’s interviewde. En die tientallen boeken, tijdschriften en jaarverslagen ontwikkelde in opdracht van ondernemers en organisaties. Waardoor hij een visie heeft op hoe u succesvol kunt opereren én communiceren.

Een alleskunner?
Allesbehalve. Joost focust vooral op vragen stellen, visie vastleggen en verhalen schrijven. Op terreinen waarin hij minder thuis is, huurt hij experts in, die ook zelfstandig werken. Want dankzij zijn ervaring weet hij: een bedrijf leiden? No way! Dat laat hij graag over aan klanten: bij voorkeur gezagvolle leiders met een duurzaam hart.

Een wereldverbeteraar, dus…
Nee. De aarde hoeft niet beter, maar organisaties en ondernemingen wel. Daaraan wil Joost bijdragen via heldere visies en inspirerende verhalen. Dat is dan weer zijn missie.

Wat nu?

> Wat doet Groene Koers? 

> Graag een afspraak

Over de man en zijn missie

Oprichter van Groene Koers is Joost Bijlsma, een ondernemerszoon geboren op een steenworp afstand van de Waddenzee. De liefde voor de natuur en ondernemen is hem dus met de paplepel ingegoten. En in zijn DNA zit iets wat moet opkomen tegen onrecht. Daarom koos hij voor een studie Nederlands Recht. Maar toen hij eenmaal meester was, zag hij zich zelf geen jurist worden. Wel journalist. In dienst van het Friesch Dagblad, Elsevier BI en Weekblad Pers ontwikkelde hij zich als interviewer, hoofdredacteur en publicatieontwikkelaar. En met zijn eigen bedrijf Magma Publicaties opereerde hij ook nog als auteur, communicatieadviseur en tekstschrijver, vaak in opdracht van gerenommeerde uitgevers en bekende bedrijven.
Qua activiteiten mag de loopbaan van Joost verscheiden zijn, er is één rode draad: duurzaam ondernemen. Hij publiceert hierover en fungeert als jurylid bij awards (bijvoorbeeld: KWI-plaquette). Zijn missie: met verhalen en visies de overgang versnellen naar een economie die beter is voor ons allemaal. Joost helpt heel graag organisaties die een groene koers durven varen. Zij laten zien hoe het anders kan en geven de wereld een duw in een duurzamere richting. Daaraan wil, nee, moet Joost bijdragen. Want onrecht kan hij nog steeds niet verdragen.